Dünyanın en prestijli iki gastronomi rehberinden biri olan Gault & Millau, Sözen Organizasyon iş birliği ile Türkiye’ye geldi. Güçlü gastronomi ağı sayesinde dünya yeme-içme sektöründe saygın bir yeri olan Gault & Millau Rehberi, 2023 yılı içinde Türkiye’deki saha çalışmalarına başlayacak ve 2024 yılında yayımlanacak!
Gazeteci ve yemek eleştirmenleri Henri Gault ve Christian Millau tarafından ilk sayısı 1969 yılında Paris’te yayımlanan dünyanın prestijli rehberlerinden Gault & Millau, Sözen Organizasyon iş birliği ile Türkiye’de!
Türkiye’yi de gastronomi çalışma ağına ekleyerek toplam 14 ülkeye ulaşan Gault & Millau, gastronomi alanında dünyada en çok bilinen ve takdir edilen iki rehberden biri. Gastronomi meraklılarının, gurmelerin ve gezginlerin dikkatle takip ettiği rehberin Türkiye’deki saha çalışmaları 2023 yılı içinde başlayacak ve rehber 2024 yılında yayımlanacak.
Gastronomi kültürünü daha da üst seviyeye taşımak amacıyla hareket eden saygın rehberin en önemli prensibi yapılan çalışmalar mutlaka takdir ediliyor, şefler ya da restoranlar hakkında rencide edici ya da negatif yorumlar yayımlanmıyor. Her şefin ve restoranın özgünlüğüne inanan Gault & Millau, restoran ve şefleri puanlaması için bağımsız şarap ve gastronomi uzmanlarıyla çalışmalarına devam ediyor.
Elli yıldır lezzetin ve yeteneklerin peşinde koşan Gault & Millau, sekiz bölgesel rehber, bir şarap rehberi ve bir şampanya rehberine sahip. Gault&Millau tarafından restoran ve şeflere hizmet, fiyat ve restoranın atmosferi hakkında ayrı ayrı değerlendirmeler yapılıyor ve yemeğin kalitesine bir ile yirmi arasında bir puan veriliyor. Yüksek puanlı restoranlar, puanlarının derecesine göre Gault & Millau’nun imzası olan şapkalardan bir ile dört arasında şapka kazanıyor. Bu saygın rehberde yer almak için ödeme kabul edilmiyor.
Güçlü gastronomi ağı sayesinde kendisine saygın bir yer kazanan Gault & Millau, halihazırda 13 ülkede yayımlanıyor. Sektör araştırmalarına göre katılımcıların yüzde 82’sinin referans marka olarak kabul ettiği Gault & Millau Rehberi, her yıl tüm dünyadan 16 bin restoranı inceliyor ve 15 bin şarap tadımı gerçekleştiriyor. gaultmillau.com web sitesi üzerinden ayda 320 binlik ziyaretçi sayısıyla çok geniş bir kesime hitap eden rehber, gastronominin yeni nesil temsilcilerini de kapsıyor. Gault & Millau’nun sadece Fransa’daki veri bankasında 400 binin üzerinde mail adresi kayıtlı.
2013 yılında online gastronomi rehberi formuna giren Gault & Millau, etik değerleri konusundaki hassasiyeti ile güçlü bir marka olarak, Türkiye pazarında Sözen Organizasyon iş birliği ile yerini aldı. Bu iki önemli markanın girişimi Türkiye’nin gastronomi dünyasına hareket kazandırıp uluslararası gastronomi platformlarında tanıtımına katkıda bulunacak.