“Sözen Group, dünyaca ünlü Gault & Millau kataloğu ile Türkiye restoran pazarını dünya restoran pazarına açacak”

Dünyanın en prestijli iki gastronomi rehberinden biri olan Gault & Millau, yakın zamanda Sözen Group iş birliği ile 17. ülke olarak Türkiye’ye adım attı. Gault & Millau Türkiye rehberi, kasım ayı itibarıyla gastronomi dünyası ile buluşacak. Sözen Group CEO’su Gökmen Sözen, Gault & Millau rehberinin odak noktalarını ve tüm detaylarını FoodinLife’ta paylaştı.

İlk kez 1969 yılında Paris’te iki gazeteci ve yemek eleştirmeni Henri Gault ve Christian Millau tarafından yayımlanan Gault & Millau, Sözen Organizasyon iş birliği ile Türkiye’ye adım attı. 17. ülke olarak Türkiye’yi bünyesine katan Gault & Millau, gastronomi alanında en çok bilinen ve takdir edilen iki rehberden biri sayılıyor. Güçlü gastronomi ağı sayesinde kendisine saygın bir yer kazanan Gault & Millau rehberi, 2023 yılı içinde Türkiye’deki saha çalışmalarına başladı ve 2024 yılında yayımlanacak!

Her şefin restoranının özgünlüğüne inanan Gault & Millau, restoran ve şefleri puanlaması için bağımsız gastronomi uzmanlarıyla çalışmalarına devam ediyor. Rehber için değerlendirilen restoran ve şeflere Gault & Millau tarafından hizmet, fiyat ve restoranın atmosferi hakkında ayrı ayrı yaptığı değerlendirmelerle birlikte yemeğin kalitesi ve lezzeti üzerinden 1 ile 20 arasında puan veriliyor. Yüksek puanlı restoranlar puanlarının derecesine göre Gault & Millau imzası olan şapkalardan 1 ile 4 arasında şapka kazanıyor.

Sözen Group CEO’su Gökmen Sözen, Gault & Millau rehberi ile ilgili düşüncelerini şöyle aktardı: “Dünyanın en prestijli kataloğu Gault & Millau’yu Türkiye’ye getirdik. Amacımız Türkiye’deki turizm ve gastronomi çıtasını yükseltmek, standartlarımızı daha kaliteli yerlere getirmek ve dünya ile Türkiye gastronomisi arasında bir köprü kurmak. Gastromasa, FSUMMIT, Gastroway, GastroAntep gibi projelerle Türkiye’yi dünyaya tanıttık. Ancak en önemlisi restoran pazarımızı da dünyaya açmak istiyoruz. Çünkü Türkiye’nin restoran ve şeflerinin bunu hak ettiğini düşünüyoruz. Sadece belli iller değil; biz destinasyon yolları oluşturuyoruz. Bu nedenle Marmara, Ege Akdeniz, Güneydoğu Anadolu ve İç Anadolu’ya bu sene önem veriyoruz. Bunların içinden restoranlar, çok özel otel restoranları, bağ rotaları, bağ restoranlarının izini sürüyoruz.”

Gault & Millau standartlarının dünyanın en önemli standartlarından biri olduğunu söyleyen Sözen, sadece yemek değil yemeğin tasarımı, tekniği ve sunumu, ürün bilgisi, bunun yanında sofra ekipmanları, servis kalitesi, ağırlama teknikleri, sommelierler, içecek menüsü ve restoranın tasarımının değerlendirme açısından bir bütün olduğunu belirtti. Gault & Millau’nun ağırlıklı olarak şef restoranlarına ve fine dining sektörüne önem vereceğine değinen Gökmen Sözen, geleneksel modellere, butik işletmelere, luxury standartta patisserielere de odaklanılacağının ve barlarla devam edileceğinin altını çizdi.

“Bizim için yemeğin yanında ağırlama sanatlarının da çok önemli yeri var. Çünkü turizm ve gastronomi, ağırlama sektöründe olmazsa olmaz”

Gault & Millau’nun yalnızca yemeğe değil servis kalitesi, bilgisi, menü standartlarına da dikkat ettiğini açıklayan Sözen, yemeğin yanında ağırlama sanatlarının da çok önemli bir yere sahip olduğunu söyledi. Bu durumu, turizm ve gastronominin ağırlama sektöründeki vazgeçilemez konumuyla bağdaştıran Gökmen Sözen, prestijli rehberin çıkış tarihini de duyurdu.

“Kasım ayında Gault & Millau’nun 2024 kataloğunu Türkiye pazarına ve dünya pazarına sunmaktan mutluluk duyacağız”

Sözen, Gault & Millau Türkiye rehberinin çıkışını şu sözlerle duyurdu: “Sözen Group, dünyaca ünlü Gault & Millau kataloğu ile Türkiye restoran pazarını dünya restoran pazarına açacak. Kasım ayında Gault & Millau’nun 2024 kataloğunu Türkiye pazarına ve dünya pazarına sunmaktan mutluluk duyacağız”

 

Leave A Reply

Navigate